هاست , هاست ویندوز , انواع هاست ویندوز

هاست ویندوز

هاست ویندوز یا Windows Hosting نوعی از میزبانی وب میباشد که سیستم عامل سرور آن ویندوز سرور میباشد. این میزبانی فضایی در هارد یک سرور میباشد که اطلاعات سایت در آن آپلود میشود. هاست ویندوز جهت میزبانی سایت هایی میباشد که زبان برنامه نویسی آن ها asp و یا asp.net بوده و بانک اطلاعاتی مورد استفاده آن SQL Server میباشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که سایت های نوشته شده با زبان PHP نیز در هاست ویندوز قابل اجرا میباشد ولی در سرورهای لینوکسی، سرعت لود، پردازش و اعمال تغییرات بسیار بهتر از ویندوز میباشد. در نتیجه افرادی که می خواهند از زبان PHP و بانک اطلاعاتی MYSQL استفاده نمایند باید هاست لینوکس را انتخاب نمایند. وب سرور هاست ویندوز IIS میباشد که میتوان به جای آن از آپاچی نیز استفاده نمود.

ویندوز 2016

در هاست ویندوز 2016 سیستم عامل جدید و پرقدرت ویندوز سرور 2016 نصب گردیده است. در این سرور از کنترل پنل قدرتمند پلسک Onyx نسخه ۱۷.۰.۱۷ آخرین نسخه ارائه شده پلسک ویندوز و آخرین نسخه بانک اطلاعاتی ارائه شده توسط مایکروسافت،2016 Sql Server استفاده شده است. سرورها دارای هاردهای بسیار پرسرعت SSD میباشند و پشتیان گیری ماهیانه انجام میگیرد.

ویندوز حرفه ای

هاست ویندوز حرفه ای برای افراد و شرکت هایی پیشنهاد میگردد که دارای وب سایتی هستند که با آن تجارت آنلاین انجام داده و دارای کاربران بسیاری میباشند و در نتیجه به پهنای باند بیشتری نیاز دارند. در سرورهای هاست ویندوز حرفه ای، از هارد SSD استفاده شدهه و بکاپ گیری به صورت هفتگی انجام میگردد. جهت مشاهده اطلاعات دقیقتر این سرویس، به صفحه هاست ویندوز حرفه ای مراجعه کنید.

ویندوز استاندارد

هاست ویندوز استاندارد برای اشخاص حقیقی و شرکت های کوچکی پیشنهاد میشود که وب سایت های آن ها صرفا جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت بوده و بازدیدکنندگان و در نتیجه ترافیک زیادی ندارند. در سرورهای هاست ویندوز استاندارد از هاردهای SSD استفاده شده و بکاپگیری هفتگی انجام میشود. برای حرفه ای كار كردن سرويس ويندوز را تجربه كنيد.
تفاوت هاست ویندوز و لینوکس
تفاوت این دو سرویس در سیستم عاملی میباشد که برروی سرور نصب شده است. سرور لینوکس دارای سیستم عامل لینوکس و وب سرور آپاچی می باشد و به خوبی از برنامه های PHP و PERL پشتیبانی می کنند. سیستم عامل لینوکس open source است و نیازی به خرید لایسنس ندارد به همین دلیل از ویندوز ارزانتر هسنتد. سرور ویندوز دارای سیستم عامل ویندوز بوده و وب سرور آن IIS می باشد و برای کاربرانی که از برنامه های ASP و یا NET. استفاده مینمایند، مناسبتر است. پیشنهاد میشود در صورتیکه در سایت خود از زبان ASP.NET استفاده نمی کنید، هاستینگ خود را لینوکس انتخاب کنید. دیتابیس‌ MySQL برای لینوکس وMSSQL برای ویندوز است بنابراین اگر قصد کار با دیتابیس‌های MSSQL را دارید هاست‌های ویندوز به شما پیشنهاد میشود. ویندوز و لینوکس هر دو با صفحات HTML و JavaScript بدون هیچ اختلالی کار می‌کنند. همچنین در لینوکس نام فایل ها و دایرکتوری ها به بزرگی و کوچکی حروف حساس میباشند. در نهایت با توجه به هدف کابران از داشتن وب سایت، ویندوز و لینوکس از هم متمایز میشوند.
تفاوت انواع هاست ویندوز
هاست ويندوز مبتنی بر سرويس رسانی مایكروسافت ميباشد و از نرم افزار ها و كدنويسی های Asp , ASP.Net پشتيبانی مینماید. عمده تفاوت هاست ویندوز استاندارد و حرفه ای با هاست ویندوز حرفه ای در نسخه سیستم عاملی میباشد که روی سرورهای میزبانی نصب شده است. در هاست ویندوز استاندارد و حرفه ای، سیستم عامل ویندوز سرور 2008 و 2012 روی سرور نصب گردیده در حالیکه در هاست ویندوز 2016، از نسخه ویندوز سرور 2016 جهت میزبانی وب سایت ها استفاده میشود. همچنین در هاست ویندوز استاندارد و حرفه ای از بانک اطلاعاتی SQL Server 2008 و کنترل پنل Plesk 12 استفاده میشود در حالیکه در هاست ویندوز 2016 از بانک اطلاعاتی SQL Server 2016 و کنترل پنل Plesk 17 استفاده میگردد. همینطور پهنای باند در هاست ویندوز حرفه ای و 2016 دو برابر هاست ویندوز استاندارد میباشد. بنابراین هاست ویندوز حرفه ای و ویندوز 2016 برای سایت هایی که بازدیدکنندگان بیشتری داشته و دانلود و آپلود فایل بیشتری در آن ها انجام میگیرد، کاربرد موثرتری خواهد داشت.
ویندوز استاندارد ویندوز حرفه ای BW*2 ویندوز 2016 BW*2
۵۰ مگابایت ۲۷.۰۰۰ تومان ۴۸.۰۰۰ تومان ۶۵.۰۰۰ تومان
۱۰۰ مگابایت ۴۸.۰۰۰ تومان ۶۵.۰۰۰ تومان ۹۵.۰۰۰ تومان
۲۰۰ مگابایت ۶۵.۰۰۰ تومان ۹۵.۰۰۰ تومان ۱۲۰.۰۰۰ تومان
۵۰۰ مگابایت ۹۵.۰۰۰ تومان ۱۵۰.۰۰۰ تومان ۲۲۰.۰۰۰ تومان
۱۰۰۰ مگابایت ۱۵۰.۰۰۰ تومان ۲۰۰.۰۰۰ تومان ۳۵۰.۰۰۰ تومان
۲۰۰۰ مگابایت ۲۲۰.۰۰۰ تومان ۳۵۰.۰۰۰ تومان ۴۵۰.۰۰۰ تومان
۵۰۰۰ مگابایت ۳۵۰.۰۰۰ تومان ۴۹۹.۰۰۰ تومان ۵۹۹.۰۰۰ تومان