نحوه ترنسفر دامنه به وبدیتا

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نحوه ترنسفر دامنه به وبدیتا

 

 

مراحل ترنسفر دامنه

 

منظور از ترنسفر یا جابجایی دامنه چیست؟ شرکت های خارجی متنوعی مسئول ثبت دامنه ها هستند، مانند DirectI، OnlineNIC، Enom و ... و شرکتهای ایرانی که دامنه ها را به ثبت می رسانند، نماینده یکی از این شرکتها هستند.برای مثال شما دامنه خود را به شرکت X به ثبت رسانده اید و الان قصد دارید دامنه را به شرکت وبدیتا انتقال دهید. اگر هر دو این شرکتها: X و وبدیتا نماینده شرکت خارجی DirectIباشند،  به انتقال دامنه شما اصطلاحا Move کردن گفته می شود که هیچ هزینه ای برای شما ندارد، اما اگر شرکت فعلی شما نماینده OnlineNIC باشد و شرکت وب رمز که نماینده DirectI است، به انتقال دامنه اصطلاحا، Transfer/ ترنسفر گفته می شود که با این چابجایی یکسال دومین شما تمدید هم می گردد و هزینه این جابجایی و تمدید مبلغ تمدید یکسال دامنه هست.

 

جهت ترنسفر دامنه شما به وبدیتا با رجیسترر DirectI انجام مراجل زیر ضروری است:

 

1- دامنه ها در حالت طبیعی به صورت Lock/ قفل شده هستند، جهت ترنسفر دامنه، می بایست دامنه را ازحالت Lock/ قفل خارج کنید، اینکار را می توانید از پنل دومین یا از شرکتی که قبلا دامنه را خریداری کرده اید اطلاع داده و  انجام دهید.

 

2- هر دامنه دارای یک کد شناسایی واحد است که به آن اصطلاحا Autorization code Domain گفته می شود، این کد را از پنل دامنه یا از شرکتی که قبلا دامنه با آن به ثبت رسیده ،دریافت و برای ایمیل فروش وبدیتا ارسال کنید.

 

3- به وسایت ما www.WebData.ir  وارد شده و سفارش تمدید دامنه خود را ثبت و پرداخت کنید ، 

 

4- ادمین دامنه که همان ایمیلی است که در هنگام نمایش اطلاعات دامنه/ whois مشاهده می کنید باید با این ترنسفر موافق باشد، ایمیل تایید از سوی رجیسترر برای ایمیل ادمین ارسال می گردد که می بایست توسط ادمین تایید شود. جهت دیدن اطلاعات دامنه این آدرس را در مرورگر خود وارد کنید: http://whois.sc/yourdomain

 

5- رجیسترر فعلی/ شرکت خارجی فعلی که دامنه با آن به ثبت رسیده نیز می بایست با این ترنسفر موافق باشد.

 

تذکر 1: این مراحل معمولا بین سه تا هفت روز زمان بر است ولی در طی این مدت هیچ مشکلی برای فعالیت وب سایت شما ایجاد نمی شود.