۹ مشخصه ای که یک وب سایت نباید داشته باشد !

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عموماً وقتی از سایت شما صحبت می‌شود، نباید هیچ کم و کسری در آن وجود داشته باشد. 

 

اما خیلی کم به آن چه که نباید در وب‌سایت باشد، پرداخته شده است. این مساُله تاُثیر منفی بر عملکرد سایت دارد، زیرا برنامه‌ریزی ضعیف و غافل شدن از سایت، ممکن است به از دست دادن شغل، مسایل امنیتی، ترافیک کم و سایر مشکلات منجر شود. البته این مشکلات قابل جلوگیری هستند. و این هم ۹ عاملی که باید از آنها اجتناب کنید: 

 

۱) گذاشتن عکس در صفحه‌ی اصلی: 

با وجود آن که عکس شما یک نوع خوشامدگویی به بازدیدکنندگان شمار می‌آید، برخی کارشناسان عقیده دارند، این عکس، دلیل حضور بازدیدکنندگان را در سایت شما کم رنگ می‌کند. لارینا کیس، رییس بخش کارشناسی موفقیت و عملکرد ـ یک موسسه‌ی مشاوره در فیلادلفیا ـ در این‌باره می‌گوید:”دیدن این عکس، مانند ملاقات یک شخص جدید است، و به جای پرداختن به مسایل بازدیدکنندگان، مثل این است که به آنها بگویید:”من چقدر در عکس، عالی هستم“. وب سایت شما باید تماماً درباره‌ی بازدیدکننگان باشد و نه در مورد شما. قبل از هر چیز باید آنها را به سایت، علاقمند کنید“. 

۲) زیاده رو ی در پخش قطعات دیداری و شنیداری: 

این مورد شامل هر قطعه‌ی دیدنی و شنیدنی می‌شود. از یک طرف تصاویر متحرک گیج کننده در صفحه‌ی اصلی واز طرف دیگرهر نوع عکس، از مشتریان سایت گرفته تا موش خانگی شما. مورد اول چیزی بیش از بهره‌گیری بیهوده از فن‌آوری جدید نیست و مثال آخر، گمراه شدن از مسیر فعالیت‌های حرفه‌ای است. گذشته از این، بارگذاری موسیقی‌های پرزرق برق و پر سر و صدا مدت زیاد‌ی طول می‌کشد و همین امر، بازدید کنندگان سایت شما را فراری می‌دهد. روت آترلی( یکی از شرکای اصلی مرکز استراتژی‌های خلاق،یک آژانس ارتباطات مردمی در ریچموند،ب،س،کانادا) می‌گوید: ”داشتن یک سایت با فن‌آوری قوی برای بسیاری از وب سایت‌ها ضروری است، اما برای حضور تکنولوژی باید دلیلی مهم‌تر از تحت تاثیر قراردادن مردم، وجود داشته باشد. 

 

۳) وجود گزینه‌های گیج‌کننده‌ی فراوان: 

این مورد شامل هر قطعه‌ی دیدنی و شنیدنی می‌شود. از یک طرف تصاویر متحرک گیج کننده در صفحه‌ی اصلی واز طرف دیگرهر نوع عکس، از مشتریان سایتبه شما حق می‌دهم، چرا که می‌خواهید صفحات و مطالب گوناگون زیادی به بازدیدکنندگان سایت خود ارایه دهید. اما ساختار سایت باید به اندازه‌ی کافی ساده باشد، تا بازدیدکنندگان گیج و سر در گم نشوند. کیس در این باره می‌گوید:”از تنظیم فهرست انتخابی با حدود ۲۰ گزینه‌ی انتخابی خودداری کنید، افراد،در هر بار می‌توانند بین ۵ تا ۹ مطلب را به خاطر بسپارند. سعی کنید از این حد فراتر نروید، چون در غیر این صورت،آنها گیج شده، سایت شما را ترک می‌کنند.“ 

 

۴) اطلاعاتی که ممکن است به حریم شخصی افراد و مسایل امنیتی لطمه وارد کند: 

البته این مساُله تا حد زیادی به ماهیت وب سایت، شغل و کنارآمدن شما با قضایا بستگی دارد. در هر صورت ضروری است، که مطالب وب سایت خود را خوب بررسی کنید، تا اطلاعاتی که به مسایل شخصی و مسایل امنیتی لطمه وارد می‌کند، و همچنین مورد علاقه‌ی هکرها است در آن موجود نباشد. در ابتدایی ترین مراحل، باید از گذاشتن عکس‌ها، آدرس‌های ایمیل و جزییات شخصی کارکنان در وب سایت خودداری کنید. همچنین، چگونگی طراحی ساختار 

 

۵) گذاشتن اطلاعاتی در وب سایت که به سود رقبای شما باشد: 

مسئولین بخش برنامه‌ریزی اطلاعات یک وب سایت، باید مانند دزدها فکر کنند. به این ترتیب، احتمال این که این افراد، برنامه‌های اطلاعاتی را طراحی کنند که مورد علاقه‌ی رقیبان سایت باشد، از یبن می‌رود. برخی بخش‌های اطلاعاتی در نوع خود بی‌ضرر هستند، اما در ترکیب با یکدیگر، می توانند مطالب زیادی را درباره‌ی فعالیت‌های شغلی، شرکای استراتژیک، مشتری‌هاو ساختار درونی سازمان شما آشکار سازند. در این جا هم حضور یک کارشناس بسیار سودمند است. 

 

۶) سخنان نامفهوم و کلمات فنی پیچیده: 

هدف اصلی بیشتر وب سایت‌ها آگاه ساختن مشتریان از نحوه فعالیت‌های سایت و چگونگی ارائه خدمات و تولیدات به مشتریان است. وقتی در سایت خود از زبانی فنی یا اصطلاحاتی نامفهوم استفاده می‌کنید به طوری که اکثر مردم از درک آنها عاجزند در حقیقت به کار بیهوده‌ای دست زده‌اید. از بیانی شیوا و مستقیم استفاده کنید. شرهورویتس متصدی امور تبلیغات و نویسنده‌ی کتاب اصول کسب درآمد: بازاریابی با رعایت حقوق مشتری در این باره می‌گوید: استفاده از کلمات پیچیده یا زیاده گویی در اینترنت امری عادی است. اما این مسأله با صداقت‏، کیفیت محصولات و درستکاری فعالیت‌های شما مغایرت دارد. 

 

۷) مطالبی که شغل شما را بهتر از آنچه که هست نشان می‌دهند: 

مطمئناَ قصد شما فروش اجناس از طریق وب سایت است. اما بازاریابی ـ فوت و فن فروش و تعاریف اظهار نظرهای مشتریان ـ که بیشتر از آگاهی دادن و جذب مردم به لاف زدن می‌پردازد؛ فقط بازدید کنندگان را فراری می‌دهد. آترلی می‌گوید : ”وب سایت خود را با تبلیغات پر نکنید بلکه آن را به شکل یک مکالمه دو طرفه بین خود و بازدید کنندگان طراحی کنید“. 

 

۸) مکان‌های گفتگوی بدون نظارت: 

اگر قصد دارید یک محیط گفتگو ایجاد کنید، از یک ناظر برای پذیرفتن موارد احتمالی استفاده کنید به این ترتیب از هرز نامه‌ها، درخواست‌های خلاف عرف، نقض حریم امنیتی و سایر درد سرها دوری می‌کنید. 

 

۹) لینک‌های به درد نخور و مطالب قدیمی: 

هیچ چیز به اندازه اطلاعات نامربوط و قدیمی بازدید کنندگان سایت را گمراه نمی‌کند. همین اتفاق در مورد لینک‌هایی صادق است که افراد را به صفحات غلط هدایت می‌کند. به طور منظم سایت خود را بررسی کرده و لینک‌های تغییر یافته و از رده خارج را شناسایی کنید.