محوطه کاربری            پشتیبانی آنلاین     سوالی دارید ؟    76-02144049975
image
image
نمایش مقالات آموزشی
 عنوان آموزش :
image

آموزش ساخت یک انیمیشن ساده در فلش

 مجموعه : مقالات و آموزش های طراحی وب  

ک انیمیشن ساده بصورت تئوری: فلش تا به اینجا فریمهای ابتدایی و انتهایی ما آماده هستند و وقت آن است که از فلش برای ساخت فریم ها بین کمک بگیریم.برای اینکار روی یکی از فریمهای فلش 2 تا 11 راست کلیک کنید و اولین گزینه که Create Motion Tween است را انتخاب کنید. تا اینجا فریم فلش ابتدایی ایجاد شده است و دایره با ایعاد 100 پیکسل در 100 پیکسل در نقطه 20 و 150 قرار دارد. فراموش نکنید که دایره ی شما باید حتما به سیمبل تبدیل شود. برای ساخت بقیه انیمیشن مراحل زیر را انجام دهید: یک انیمیشن ساده فلش بصورت عملی: روی دایره مطمئن شوید که سیمبل شما در حالات انتخاب است. در پانل ویژگیها مقدار X را برابر با 20 و مقدار Y را برابر فلش با 150 قرار دهید. ابتدا توسط ابزار موجود در پانل ابزار یک دایره ترسیم کنید. با دبل کلیک فلش کردن روی بخش پر کننده، دایره و خط دور آن را به حالت انتخاب در آورید و در پانل ویژگیها عرض و ارتفاع آن را برابر با 100 قرار دهید. دوباره روی دایره دبل کلیک کنید تا دایره و خط دور آن بحالت انتخاب درآیند، با فشردن دکمه F8 دایره را به یک سیمبل از نوع Move clip تبدیل کنید. بعد از تبدیل به سیمبل با یک کلیک برای فلش مشاهده نتیجه از کلیدهای Ctrl + Enter استفاده کنید. در Timeline فریم 12 را انتخاب کرده و دکمه F6 فلش را فشار دهید. با این عمل یک keyframe ساخته خواهد شد که تمامیه ویژگیهای فریم ماقبل خود را دارد. با نگاه کردن به Timeline مطمئن شوید در فریم 12 قرار دارید. شما در هر فریمی که قرار داشته باشد آن فریم در Timeline به رنگ سیاه در خواهد آمد. دایره را انتخاب کنید و در پانل ویژگیها مقدار X را برابر با 430 قرار دهید. در هفته آینده Motion Tween را بطور دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد. و انیمیشن ساده ایی را که ساخته ایم را کمی فلش کاملتر خواهیم نمود. انیمیشن ساده ما یک دایره کوچک است که از سمت چپ صفحه به سمت راست حرکت میکند. برای اینکار ما احتیاج به یک دایره داریم. دایره را ابتدا در سمت چپ ترسیم میکنیم. در انیمیشن ما قرار است که این دایره در عرض یک ثانیه به سمت راست حرکت کند. به فلش همین دلیل همانطور که گفته شد وقتی قصد ایجاد تغییر در ویژگیهای(موقعیت مکانی دایره) یک شئ (همان دایره) را داریم باید در محل تغییر از یک keyframe استفاده کنیم. با توجه به اینکه سرعت پخش فریمها در فلش بصورت پیش فرض 12 فریم در ثانیه است پس فریم انتهایی ما فریم 12 خواهد بود. دایره ما در فریم شماره یک در سمت چپ صفحه است و در فریم 12 باید در سمت راست باشد، و فریم 12 باید یک keyframe باشد.حال که همه چیز آماده است از فلش کمک کمک گرفته و فریم های بین را ایجاد میکنیم.



بازديد  از اين آموزش  : 1641 بازديد