•  

    آموزش هایی برای افزایش سرعت اندروید

    گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندروید به مرور زمان ممکن است بسیار کند و آزار دهنده شوند. برای رهایی از این حالت باید چکار کرد؟

    ​بسیاری از شما احتمالا متوجه شده‌اید که گوشی یا تبلت اندرویدتان مدتی است که به وضوح سرعت کمتری دارد. کارهای ساده مثل رفتن از این اپلیکیشن به اپلیکیشن دیگر یا برگشتن به منوی اصلی زمان بیشتری طول می‌کشد و می‌بینید به قسمتی می‌روید که نمی‌خواسته‌اید بروید. انتظار نداشته‌اید که اندروید شما به این زودی خوب کار نکند اما راه‌های ساده ای وجود دارند تا سرعت اندروید شما را بیشتر کنند.

     

    ۱. اپلیکیشن‌های بلا استفاده را از کار بیندازید

     

    اندروید شما، حجم حافظه داخلی محدودی دارد و هرقدر که فضای خالی آن کمتر باشد، سرعت اندروید هم پایین‌تر خواهد بود. اگر این حافظه را با عکس‌ها، موسیقی و یا اپلیکیشن‌ها پر کرده‌اید، توصیه می‌کنیم تا حافظه را‌‌ خالی کنید تا جای بیشتری داشته باشد. اپلیکیشن‌هایی را که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید ،از نصب بیرون بیاورید و غیرفعال کنید و فایل‌های عکس، فیلم و موسیقی را در اینترنت آپلود یا به کامپیوترتان منتقل کنید.

     

    برای اینکه یک اپلیکیشن را از نصب خارج کنید باید مراحل زیر را طی کنید:

     

    اول باید به بخش تنظیمات (Settings) بروید و منوی اپلیکیشن‌ها را باز کنید. بعد اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب کنید. در این روش، اپلیکیشن‌هایی را که نمی‌شود از نصب خارج کرد ،حداقل می‌توانید غیرفعال کنید.

     

    ۲. بخش «cashe» اپلیکیشن را پاک کنید

     

    اپلیکیشن‌هایی که چندین بار به حافظه کوتاه مدت گوشی منتقل شده‌اند تا در دسترس باشند، باعث کندی گوشی خواهند شد. پاک کردن بخش «cashe» اپلیکیشن‌ها را می‌توانید از طریق منوی اپلیکیشن‌ها، یکی یکی انجام دهید. در بخش منوی اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن مورد نظر را پیدا کرده و در قسمت «cashe» گزینه «clear cashe» را انتخاب کنید.

     

    ۳. ویجت‌ها (widgets) و عکس‌های پس زمینه را محدود کنید

     

    بسیاری از کاربران معتقدند که ویجت‌ها (برنامه‌های پس زمینه) از فواید اندروید هستند. آن‌ها برای پیدا کردن یک سری اطلاعات به طور سریع خیلی مفیدند و نیازی به باز کردن اپلیکیشن نیست. اما باید گفت همزمان ویجت‌ها باطری را ضعیف می‌کنند و سرعت اندروید را کاهش می‌دهند.

     

    کم کردن تعداد ویجت‌ها، به خصوص آن‌ها که به اطلاعات بیشتری نیاز دارند مثل فیسبوک، سرعت گوشی یا تبلت اندروید شما را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهند. می‌توانید ویجت‌ها را از صفحه اصلی اندروید اینطور پاک کنید: با انگشت خود ویجت مورد نظر را برای چند ثانیه نگه دارید و آن را بکشید و به بالای صفحه منتقل کنید.

     

    عکس‌های پس زمینه‌های متحرک هم از ویژگی‌های اندروید است. این عکس‌ها نیز مانند ویجت‌ها از عمر باطری کم می‌کنند و سرعت را کاهش می‌دهند. اگر انگشت خود را روی صفحه اصلی چند ثانیه نگه دارید ،می‌توانید عکس پس زمینه را تغییر دهید.

     

    ۴. انیمیشن‌ها را غیر فعال کنید

     

    تنظیمات مخفی در اندروید به شما امکان دسترسی به فرمان‌هایی را می‌دهد که نمی‌دانستید وجود داشته اند. به بخش تنظیمات رفته و قسمت «About Phone» را انتخاب کنید. به پایین صفحه بیاید تا به «Build number» برسید و آن را ۷ بار لمس کنید. حالا شما امکان این را دارید تا کارهای متنوعی را انجام دهید اما این بخش مخصوص متخصصین است و به هیچ وجه نباید چیزی را که نمی‌دانید، تغییر دهید.

     

    یکی از چیزهایی که می‌تواند سرعت اندروید شما را افزایش دهد، غیر فعال کردن انیمیشن‌ها در سیستم عامل گوشی است. برای این کار، پس از انجام مراحل قبل، به بخش تنظیمات (Setting) بروید و گزینه «Developer options» را انتخاب کنید. به پایین صفحه بروید تا به گزینه «Drawing option» برسید. سپس، در بخش «Window animation scale» گزینه «off» را انتخاب کنید. با این کار انیمیشن‌هایی که موقع باز کردن، بستن و تغییر اپلیکیشن‌ها اتفاق می‌افتند، غیر فعال می‌شود.

     

    ۵. دستگاه‌تان را همیشه به روز نگه دارید

     

    سازندگان و تولیدکنندگان همیشه در حال به روز کردن محصولاتشان هستند. شما نیز حتما سعی کنید با به روز شدن سیستم عامل‌ها و نرم افزار‌ها، دستگاه خود را به روز نگه دارید؛ چرا که این به روز شدن‌ها، هم از لحاظ امنیتی به شما کمک می‌کند و هم از لحاظ عملکرد بهتر دستگاه اندرویدتان. برای اینکه ببینید نسخه به روز شده تولید شده یا نه، در تنظیمات گوشی یا تبلت قسمت «About Phone» را بزنید و «System updates» را انتخاب کنید.